Thursday 22 December 2011

Balik kampung.....


Assalamualaikum n Hai semua..sy bru jew nak jinak2 buat blog ni..Hee~~~ nak cter pengalaman yg paling best n melucukan dalam hdup aku masa aku balik ke kg halamanku di Surabaya,Indonesia. Best sgt dpt blik sbb dpt jumpa mbah (nenek) n yg paling best balik sana sorng2 hahaha…
Aku naik flight Air Asia jam 1.30 ptg dari LCCT n sampai kat Juanda,Surabaya dalam jam 3.30 mcm tulah.. dlm flight tu mmg xknl sape2 pown totally dlm flight tu smua Indonesian. Smpai je kat kat Airport aku terus turun…tp malang nasib aku kena tahan kat security n beg aku kena rampas. Apa lg aku tnya la knpa. “emang ada apa pak?” security tu pown bgtw aku ade bnde yg mencurigakan dlm beg aku….waktu tu aku betul2 cemas n takut sgt2lah..Security tu pown terus geledah smua beg aku.
Lebih setengah jam aku kne tahan ngn dorng ni..dh abis geledah dorng jmpa satu bungkusan yng dibalut dgn surat khabar…masa dia angkat bnda tu aku ketawa hehehe…terus dia buka bungkusan tu….. nak tau x ape bnde dlm tu?????? ROTI CANAI…..hehehe aku bwk bnyak bnde tu sbb saudre2 aku ske mkn roti canai kat sana…aku bg satu kat security tu biar dia cuba hehehe..Syukur sgt xde bnde yg berlaku.. kemudian dia lepaskn aku balik…



Dari airport aku naik bus…smpai je Terminal Bus aku naik “angkut” mmg best balik sorng2 nie dpt roda2 kat kota Surabaya. Makan BAKSO apa lg….






Akhirnya smpai kat rumah makku yg dekat ngn pantai heeee…duk sane mmg asyik tepi laut jela.



Lain citer pulak kat kampung ayahku kat atas bukit agak sejuk skit bnyk sgt sawah padi best aku tgk heeee....







Detik paling best TAHUN BARU kat sana pg Jembatan Suramadu…cantikkk sgt
Smpai sini aja dlu ya..nanti ceritaku yg lain nnt heeee daaaaaaaa~~~

No comments:

Post a Comment